Tweede keer Women’s 100: groepsrit vanuit Antwerpen

Twee jaar geleden deed ik voor de eerste keer mee aan de Women’s 100. Ik had toen zelf een route uitgestippeld en reed 130 kilometer op mijn eigen tempo. Dit jaar besloot ik om me in te schrijven voor één van de georganiseerde groepsritten. Ik ben mijn conditie nog volop aan het opbouwen, dus koos ik gemakkelijkheidshalve voor een plekje in een peloton, lekker uit de wind.

De ochtendroutine: fietsen om 6u ‘s morgens

Sinds ergens in mei slaapt de kleine ‘s nachts redelijk goed door. Hoera voor een goede nachtrust! En hoera voor de energie om weer te gaan fietsen!

Tijdens een iets minder goede nacht, begon ik te puzzelen: wanneer heb ik tijd om te gaan fietsen? Hoe kan ik er weer wat regelmaat in brengen? Er begon zich een concreet plan te vormen in mijn hoofd. Het enige nadeel? Ik zou vroeg moeten opstaan om het te doen slagen.

Zwemmen als (tijdelijk) alternatief voor fietsen

Twee weken geleden bracht ik mijn fiets binnen voor onderhoud. We trokken naar het zuiden van Spanje voor een week, dus ik had hem toch niet nodig. Maar toen ik hem achterliet bij de fietsenmaker, bleek dat zijn winkel gesloten zou zijn als wij terugkwamen van vakantie. Dat betekende dat ik mijn fiets pas tweeënhalve week later zou kunnen ophalen.

Een korte fietspauze is geen probleem. Voor een paar dagen. Of een week. Maar niet voor tweeënhalve week. Ik blijf graag in beweging, dus ging ik op zoek naar een sport die het fietsen tijdelijk kon vervangen.